donderdag 4 februari 2016

gastvrij

 Ik ben een vrij  en  gezegend mens woon in  een goed georganiseerd land ,waar zoals de media schrijft het grootste percentage gelukkig en blij is , ik ben het zeker ! klagers blijven altijd bestaan waar ook ter wereld  ik kijk er doorheen,  bij de meeste gaat het om materiële dingen waardoor ze ontevreden zijn.
Ik denk dat mijn generatie en die daarvoor nog weten wat armoede  betekende  en meer deelden .... armoe wordt gedeeld  rijkdom deel je  niet.

Als ik om mij heen kijk en zie hoe egoïstisch we  worden schaam ik me soms,   ook  de gastvrijheid in mijn land is ver te zoeken de angst dat  vreemden meer zouden krijgen of dat we hen  bij voorbaat al aanwijzen als zijnde schuldig aan onze crisis is toch belachelijk ,waar zijn de tijden van solidariteit gebleven ? 
Er worden in deze wereld nog zoveel mensen onderdrukt en we doen niets meer! ik hoop dat vijf Mei de dag van de bevrijding van Nederland er eentje mogen zijn van hoop en vooral respect voor elk mens die leeft op deze wereld !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten